نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

اوضاع پیچیده بازیکن مشهدی در استقلال | دوربرگردان خاقانی!

  • کد خبر: ۱۸۱۳۳۲
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
اوضاع پیچیده بازیکن مشهدی در استقلال | دوربرگردان خاقانی!
وینگر مشهـدی تیم فوتبال استقـلال تـهران در آستـانه جدایـی از این باشــگاه قـرار گرفته است.

شهرآرانیوز، وینگر جوان مشهدی که ره صدساله را یک‌شبه رفت و پس از حضوری نه‌چندان جدی در سیاه‌جامگان و تراکتور، راهی اردوگاه آبی‌های پایتخت شد، حالا به همان سرعت مسیر سقوط را در پیش گرفته است. سبحان خاقانی که حالا بیست‌وچهارمین سال زندگی‌اش را سپری می‌کند، با قوانین جدید سازمان لیگ سهمیه بزرگ‌سال اسقلالی‌ها به حساب می‌آید و مشکلات زیاد این باشگاه در جذب بازیکن جدید در این فصل، موجب شده است تا زمزمه‌هایی مبنی بر قلم‌کشیدن جواد نکونام روی نام او برای خالی‌شدن جای سهمیه بزرگ‌سالان و جذب بازیکن خارجی به گوش می‌رسد؛ زمزمه‌هایی که گویا به واقعیت نزدیک است و این بازیکن مشهدی باید به فکر آینده خود باشد.

روز‌های سفید پس از سیاه‌جامگان

خاقانی فوتبالش را از باشگاه سیاه‌جامگان مشهد آغاز کرد و در آخرین سال حضور این تیم در لیگ‌برتر شش‌بار برای مشکی‌ها به میدان رفت؛ حضوری که چندان موفقیت‌آمیز نبود و نمایشی خارق‌العاده از او به تصویر کشیده نشد، اما دست تقدیر مدیر برنامه‌های او را به تبریز فرستاد.

وینگر مشهدی درحالی به تراکتور پیوست که فکرش را هم نمی‌کرد در اوج جوانی و درحالی‌که هنوز نوزده سال بیشتر ندارد، یک‌باره قرعه اقبال به نامش بیفتد و بتواند در همان فصل اول درحالی‌که سه‌چهار بازی بیشتر برای تبریزی‌ها به میدان نرفت، همراه این تیم ولو از روی نیمکت یا سکو‌ها جام‌حذفی فوتبال ایران را ببرد، آن هم قهرمانی برابر استقلال در ورزشگاه امام‌رضا (ع) زادگاهش؛ روز‌های سفیدی که پس از سیاه‌جامگان برای او آغاز شد.

استقلال؛ دستاورد یک فینال

فینال جام‌حذفی فوتبال کشور برای آبی‌ها اگر هیچ نداشت، برای ستاره جوان مشهدی دستاوردی بزرگ داشت. سبحان خاقانی که گویا مدیربرنامه‌‎های قوی داشت، توانست پس از جام‌حذفی و در همان رویارویی کوتاه با کاروان آبی‌ها، بار سفر به تهران را ببندد و به استقلال بپیوندد؛ قرارداد عجیبی که کسی نفهمید چرا محمود فکری، سرمربی وقت استقلال، با او بست، اما آنچه واضح و مبرهن است، برای وینگر جوان مشهدی مسیر تازه‌ای باز شد. خاقانی به استقلال رفت و فصل اول که هیچ، در فصل دوم حضورش در استقلال شروع خوبی داشت.

گل‌زنی مقابل تیم مشهد و خودنمایی در آسیا

دیدار با پدیده مشهد در لیگ‌برتر فوتبال برای سبحان خاقانی خوش‌یمن بود. او اولین گل لیگ‌برتری‌اش با استقلال را مقابل پدیده مشهد به ثمر رساند؛ گلی که به‌زیبایی هرچه تمام‌تر به ثمر رسید تا همگان به ظهور مهاجمی خوش‌نقش و گل‌زن برای استقلال امیدوار شوند. البته در آن برهه بازی به خاقانی کم می‌رسید، اما هربار برای آبی‌ها به میدان می‌آمد، نمایش به‌نسبت خوبی داشت و حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم این وینگر جوان نمایشی قابل‌قبول داشت. خاقانی با پیراهن استقلال ۲۴ بازی انجام داد و دو گل به ثمر رساند.

رباطی که مفت رفت!

خاقانی ابتدای فصل گذشته در اتفاقی عجیب رباط‌صلیبی داد. او که پیش از شروع تمرینات استقلال به زادگاهش مشهد آمده بود، در بازگشت از مشهد و آغاز تمرینات این تیم، به زمین نشست و اعلام درد کرد. پس از بررسی پزشکان استقلال مشخص شد که این درد ناشی از پارگی رباط‌صلیبی او بود.

با این اتفاق، خاقانی خانه‌نشین شد و باشگاه استقلال هم که با او قراردادی پنج‌ساله بسته بود، در شوکی بزرگ فرو رفت. سرمربی وقت استقلال، ساپینتو پرتغالی، بعدتر به خاقانی برای بازگشت به فوتبال روحیه داد و حتی تصویر حضور خاقانی با عصا سر تمرینات استقلال در رسانه‌ها انعکاس گسترده‌ای داشت؛ به‌شکلی که همه حمایت باشگاه از خاقانی را باور کردند و ستاره جوان آبی‌ها هم دوره نقاهت را به‌سرعت پشت سر گذاشت، اما رباطی که در فوتبال مفت برود، دیگر به این آسانی برنمی‌گردد.

لیست سیاه و مخمصه استقلال

جواد نکونام سرمربی‌ای است که در این سال‌ها نشان داده است به کارکردن با جوانان علاقه دارد. نکونام در فولاد هم با جوانان عملکرد به‌نسبت خوبی داشت و شاید وینگر مشهدی هم تصور می‌کرد با مخمصه بدی که استقلالی‌ها در فصل نقل‌وانتقالات لیگ‌برتر بیست‌وسوم دچار آن شده‌اند، به احتمال زیاد مورد اعتماد نکونام قرار می‌گیرد و به بازی گرفته خواهد شد، اما قصه آن‌طور که خاقانی تصور می‌کرد، پیش نرفت و پس از شروع فصل، او نیمکت‌نشین و گاهی سکونشین بود، تا اینکه حالا از باشگاه استقلال خبر می‌رسد او و امید حامدی‌فر در فهرست مازاد باشگاه قرار گرفته‌اند تا با خارج‌کردن نام آن‌ها از فهرست، استقلال به خواسته نکونام دو بازیکن بزرگ‌سال خارجی بخرد.

عمر ورده، هافبک بیست‌ونه‌ساله مصری و بلانکو، مهاجم آرژانتینی، بازیکنان مدنظر استقلال‌اند که قرار است به‌زودی برای مذاکره به تهران بیایند؛ اتفاقی که اگر رقم بخورد، احتمال خروج نام سبحان خاقانی از فهرست باشگاه استقلال زیاد خواهد شد، مگر اینکه در این مدت قرعه اقبال باری دیگر به نام خاقانی درآید و این بازیکن جوان بتواند به حیاتش در یکی از دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران ادامه دهد و به آینده‌ای خوش امیدوار باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->